fredag 5 mars 2010

12 timmar

Ja da var vi i Dar igen da och pa Flex Hotell. Albert (hotellets chauffor) kom och hamtad oss pa Ubungo Bus station. 12 timmars resande blev det....... Bussen fick punktering tva ganger. Vad ar oddsen for det. Men detta ar Afrika. Allt ar mojligt. Sa vi tog det hela med ro och konstaterade att vi iaf satt bra. Vi hade gott om utrymme. Jag och Maria hade varsina tre saten coh Sofi tog ett tvasate. Lyxigt varre maste jag saga! Varmt och gott var det oxa. Sa nar Albert kom var det tre mycket skitiga, trotta och svettiga toser han hamtade upp. Tack och lov hade bilden air-con. Yes!!
En snabbis upp till rummet sen ner till restaurangen och ata. Eller tja. Vi fick vanta en timme pa maten men men... At frukost imorse vid sextiden sen har vi atit Pringles, muffins (nu pratar vi afrikanska sadana) och Mentos. Bra lunch va. ;P
Nu ska vi bara sitta en liten stund har sen ar det en laaaaaang dush och sen sangen som vantar. Farjan gar 7.15 imorgon bitti. Vi vill komma ivag sa tidigt som mojligt ju. Vil ha sol, bad, goda drinkar, inga masten, sovmornar, varme och bara ha det allmant bra helt enkelt. Ska bli skont med lite tid for eftertanke. Det skulle bli en alltfor stor kontrast att komma direkt hem fran Matanana. Detta blir alldeles utmarkt tror jag.

Gardagskvallen bjod som vanligt pa avskedssanger, dans och stahej. Sa himla roligt. Har spelat in nagra latsnuttar sa ni dar hemma ska fa en liten kanska av vad jag upplevt. I love it! Sa himla harligt att bara sitta och mysa nar dom sjunger och dansar.
Det kanns lite ledsamt att ha akt darifran men jag tror inte jag har fatt grepp om det riktigt annu. Just nu ar man bara valdigt peppad infor Zanzibar.
Blir nog inte sa mycket bloggande darifran. Jag kommer inta ett horosonellt lage och ligga kvar dar kanner jag. hehe.

Zanzibar here we come!

2 kommentarer:

  1. Gud så skönt med sol och bad i horisontalläge som avslut på din resa! Jag tror att du kommer må bra av det! Och jag ser verkligen fram emot att träffa dig om en vecka! Och lilla Tilly oxå, såg att du varit in på bloggen och kikat, hon växer och utvecklas dagligen! Du kommer knappt känna igen henne :) men det tar vi igen snart!
    Puss på dig systra min

    SvaraRadera
  2. Det låter som en perfekt avslutning på ett perfekt äventyr.

    SvaraRadera