fredag 12 mars 2010

Sista kvallen

Ja da har alltsa min tid har i Tanzania och Zanzibar tagit slut. Jisses vad det har gatt undan! Imorgon gar farjan tillbaka till Dar och sen pa eftermiddagen bar det av till flygplatsen och sen borjar den langa resan hem. Kommer vara valdigt trott nar jag landar pa Arlanda har jag en kansla av. Somnen har inte varit vad den ska vara denna sista vecka (och inte innan dess heller). Det har varit underbart varmt pa dagarna och olidligt hett pa natterna. Ingen luftkonditionering och eftersom strommen bara funkar till och fran pa Zanzibar sa innebar det att flakten star still storre delen av tiden. Men det har varit helt oki. Det funkar ju alldeles utmarkt att ta en powernap i solstolen. ;P
Denna vecka har varit helt otrolig. Allt runtomkring oss ar sa vackert. Rena paradiset. Vi har atit gott och druckit gott. Tom servicen har varit helt ok enligt afrikanska matt. Vi har varit pa Moonlight parties och dansat our asses off. Nya bekantskaper, en och annan skon massage, intressanta diskussioner. Vi har haft det oforskamt bra och vi kan knappt fatta att vi lamnar detta stalle imorrn. Just nu befinner vi ss i Stone Town. Har gatt runt och turistat oss lite och atit gott pa Forodhani Food Market. Mycket mysigt! grillspett av alla de slag, potatis, frukt, friterat, sockerrorsjuice, samosas, fisk, kott.....ja allt du kan tanka dig. Forutom mahindi till Maria Kidogos stora fortret. Men hon blev nog matt anda.

Det har funnits tid till eftertanke och jag kanner att jag har hunnit landa lite i det hela. Skont med denna lilla mellanlandning. Mer valbehovligt an jag trodde. Det kanns hwlt ok att aka hem men samtidigt finns det sa mycket mer jag skulle vilja gora. Men det sk bli skont att komma hem till alla nara och kara. Till Sverige. Till Ica Maxi. haha. Ja, jag saknar Ica Maxi, att fa ga omkring och bara ta det jag vill ha och veta att allt finns. Och att det som ska vara kallt ar kallt och det som ska vara varmt ar varmt.

Just ja. Jag maste ju beratta m vart hotell. Vi har lyxat till oss ordentligt nu sista natten. Vi vill och kanner att vi behover sova. Sa nu bor vi i ett trippelrum pa Dhow Palace Hotel. Vi har varsin stooor sang. Badrum med badkar. Pool finns pa hotellet (som vi forovrigt snart ska bada i). Air-con och flaktar (*YEY*). Frukost ingar ch det ar inte bara rostat brod och mango eller ananas. Det ar helt otroligt vilket fint hotell detta ar. Har tagit en del bilder som jag ska forsoka lagga uppsen nar jag kommer hem. Ja alltsa, det kommer ju komma en heeel del bilder. Har tagit typ 2300bilder tror jag.... eller nat sant.

Naja. Jag ar snart hemma. Pa sondag. Bara ett par dagar kvar nu. Jisses.

Badai!

/ Kerstin ;P

2 kommentarer:

  1. Hur efterlängtad kan man vara ! jag kommer att följa varenda flygcentimeter hem. Pappa

    SvaraRadera
  2. Ska bli så skönt att träffa dig och höra dig berätta om allt du har varit med om och efterlängtad är du. Puss och kram älskar dig//Mor

    SvaraRadera