söndag 10 januari 2010

Bara en natt kvar nu...

Nu är det bara en natt kvar här i Sverige, i sköna, varma, goa, mjuka sängen. Imorrn natt blir det flygplansnatt och sen blir det två hotell nätter, en på Flex Hotel i Dar es Salam och en i Mikumi national park på Hotel Genesis.
Resnerverna hålls i schakt och jag känner mig hyfsat lugn. Konstit nog med tanke på att väskan inte ens är packad och vissa saker har glömts bort att göras. Men nåja. Jag har ju hela morgonen på mig imorgon. ;) Men väskan ska vara packad innan jag lägger mig ikväll. Kläderna för morgondagen ligger framme och allt är ändå i skaplig ordning. Ändå. Trots allt. Calle har varit en riktig klippa idag, han har hjälpt mig med allting. Tvättat, fixat mat, plockat, hjälpt till med packningen (planeringen av packningen snarare eftersom vi har själva nedstoppningen av sakerna kvar att göra) och varit min lilla allt-i-allo så jag har kunnat gå omkring lite smått förvirrad och kunnat pyssla med mitt.

Nästa inlägg kommer troligen från Tanzania, från Dar es Salam om jag lyckas få tag i en dator med interner vill säga. Men ja har en hel dag på mig därnere att fixa med allt och det känns väldigt bra. Åker tillsammans med en av de andra vilket också känna bra, då kan vi springa omkring lite smått förvirrade båda två tillsammans när vi kommer fram. :) De övriga kommer under dagen nångång. Ska bli riktigt spännande att träffa alla och se vilka dom är!

Jag har nog inte riktigt förstått att jag ska vara borta i två månader. Två. Månader. Oj. Det är å ena sidan väldigt lång tid men å andra sidan kommer det nog att gå snabbt. Två månader av....ja, jag vet ju inte det. Det är det som känns lite pirrigt. Spännande men pirrigt. Och lite läskigt också. Men mest kul! :)

Nu ska jag fortsätta irra runt här på Tomt. Sängen är väldigt lockande just nu men den får allt vänta lite till....

4 kommentarer:

  1. lilla lilla söta ia, du kommer vara borta så länge från oss här hemma, men din tid där kommer gå så fort... innan du vet ordet av så sitter du på planet hem.. och för oss kommer väntan vara värre än väntan för små barn på julafton...
    Ska bli sååå spännande att få höra hur det är hur du har det och hur du mår av den totala omställningen från "hipp" klockförsäljare med mani för städning och ordning till en skitig volontärarbetare med noll koll på vad som händer om en timme... jag gillar det :)
    Ha nu en underbar resa och må bäst!
    Älskar dig!
    Puss från San och Tilly

    SvaraRadera
  2. Hej Ia! Jag har läst igenom din blogg och det kommer nog bli en spännande resa för dig! Jag kommer hålla utkik på bloggen, hoppas att du kommer få möjlighet att uppdatera ibland!
    Innan du vet irdet av det så kommer du vara hemma igen!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Hej du, hoppas att resan går bra för dig. Kul att du ska bo i Mikumi, bodde några nätter där när jag var i Tanzania.

    Ha det gott nu.

    SvaraRadera
  4. Vilken äventyr Ia, som bara har startat!
    Kommer med spänning föjla dig så mycket som bara går. Även omställningen som syrran nämner om.
    Visst kan vi väl vidarebefordra till dig när våra Wave Ceptor kunder behöver hjälp, visst fixar du det? eller hur var det nu vi sa?
    Du har väl en klocka på vardera arm nu?
    Tanzania tid och Klockmaster tid.
    Snart är du nog framme.

    Kramar i massor
    Maria

    SvaraRadera