lördag 23 januari 2010

Smott & Gott

Hejsan igen allesammans! Sitter just nu i Mafinga och forsoker fa ivag ett inlagg, lattare sagt an gjort. Har de senaste 20 min forsokt fa upp sidan.. :P Pappa och Karet skulle bli tokiga har!! hehe
Jag har det bra. Varmt, nastan lite for hett pa dagarna och sen kyligt pa kvallarna. Da ar det byxor som galler. Magen ar i uppror och har varit sa i en vecka, testade for malaria idag och det var negativt, bra, skont! Har akt pa en forkylning da helt enkelt.
Standarden ar bra dar jag bor, maten god. Om an lite kontigt att ata ris och annat som man rensat bla musbajs ur nan timma innan. Vatten kan vi ta fran en pump. Sa nastan rinnande vatten. Yey! ;)
Har inte sa stora problem med insekter men daremot springer rattorna fram och tillbaka pa taket dar vi bor pa natterna. Fascinerande vad man kan vanja sig med. Skalbaggar och humlor finns det gott om oxo. Stora som hus. Eller tja, nastan iaf.
Har sytt upp en kjol och blus till imorrn, da ar det brollop och vi mzungos ar bjudna. Vi ska sjunga (pa swahili) och dansa lite. Far se hur det gar.
Allt som allt ar allt bra. Har inte hamlangtan men valdigt mycket Calle-langtan. Framforallt nar jag inte riktigt kanner mig pa topp. Men det blir nog bra snart. Det ar lite av en kanslomassig bergochdalbana detta. Kul men jisses sa instabil man kanner sig. haha.
Har lyckats branna mig pa axlarna och nacken men det gar bra anda. Smorjer och smorjer... Glad at varmen och solen iaf. Hellre det an minusgrader. Igar hade vi ett skyfall. Oj sa det regnade. Vagen sag ut som en flod ungefar.

Nu maste jag avsluta. Tar nog en stund att ladda upp detta.
Tutaonana! Kram till er alla.

10 kommentarer:

  1. Vad underbart utmanande det later. :) Det later som att du kommit in i det hela ratt sa snabbt anda. Langtar att fa se dina bilder. :) Jag maste fa se nar ni mzungos dansar hehe. Harliga ord du lar dig! Kram pa dig Ia...vi saknar dig har!
    Corceta

    SvaraRadera
  2. Skönt att det "bara" va en förkylning!
    Det has väldigt mycket Ia-längtan härhemma ska du veta...
    Älskar dig. Puss!
    Calle

    SvaraRadera
  3. Sa skont att hora fran dig lilla Ia. Bra att det ar ok darnere. Och att du inte har fr mycket hemlangtan. Vi aaknar dig har hemma iallafall. Sven har blivit opererad for han har atit en av Gosans bollar och blev valdigt darlig. Annars ar det kallt och sno kvar har hemma.
    Skot om dig nu. Puss och kram alskar dig
    //Mor

    SvaraRadera
  4. Lilla söta rara ia!!! jag kan´riktigt se dig framför mig dansa och sjunga på afrikanskt vis :)
    Så härligt att ni har det bra där nere!!!
    och att det är calle-längtan och inte hem längtan du känner... för hemlängtan gör att man inte kan njuta på samma vis av bortavaron och den nya miljön... och ett litet tips... glöm inte fota din vardag!!! alltså vart du kissar, äter sover, lagar mat, handlar mm... för det är sånt som är skoj när du kommer hem sen!
    Älskar dig och saknar dig! Puss

    SvaraRadera
  5. Skönt att höra från dig igen så man blir som folk igen. Kram Pappa

    SvaraRadera
  6. Din lägenhet återvänder sakta likt fågel Fenix från det onämnbara tillståndet. Bilder sparade av patienten. Pappa

    SvaraRadera
  7. Hej på dig, fick höra via din mor att Calle hade hört av dig, vilket gjorde mig lugn. Jag skrev nämligen mitt första inlägg på facebook och efterlyste dig:). Hoppas på många nya berätterlser. Lycka till med allt, jag tänker på dig en massa. STOR KRAM Fash hälsar också! Lisa och Esther frågade också efter dig. Alla hänger med dig på resan på ett eller annat sätt. /CL

    SvaraRadera
  8. Vad roligt att du trivs dar nere!
    Keep on smorjning! Forvantar mig en riiiiktigt bruuuun Ia nar du kommer hem!
    Hoppas du far trevligt pa brollopet.
    Tanker pa dig!
    Kramar fran Jessica

    SvaraRadera
  9. Hej Maria! Tänker på dig och ditt äventyr! Synd att du inte kan vara med på fredag, hoppas vi ses snart ändå! Kram kusin Cila

    SvaraRadera
  10. Gumman!!! Jag saknar dig!!! Hoppas du har det bra där nere i värmen, här har det kommit ytterligare någon decimeter snö... men det antar jag att Calle redan skvallrat om. Han saknar nog sin snöslunga tror jag... Igår simmade jag med Tilly!!! Helt underbart och när du kommer hem så har jag planerat att vi ska sammanstråla i Heby och bada!!! Vet du... det jag saknar mest faktiskt är att skicka sms och mms till dig... är inte det lite lustigt...

    SvaraRadera