tisdag 12 januari 2010

Da var jag framme!

Nu sa ar jag framme. Efter en bra med omtumlande resa har jag alltsa blivit installerad i ett rum pa Flex Hotel 2, ett litet men bra rum.Stor sang och bra luft. Vilket jag ar glad for, det ar svettigt har i Dar! Och svart ar det att lara sif skriva utan prickar....a a a Blaaa!!
Jag ar iaf framme och har det bra. Ewout ar bra och svarar snallt pa alla mina och Sofis fragor. Just nu sitter vi pa Movenpick hotel och knappar pa datorn. Ewout ar och hamtar ett par volontarer till. Imorrn ska vi till nagra ankor (inte faglar utan kvinnor utan man) och plocka peppar for att hjalpa dom, sen pa torsdag bar det ivag till Mikumi National Park for safari. Pa fredag blir det med safari och fortsatt resa till Matanana. Spannande! Har nog inte fattat att jag ar har an!!
Ville mest bara skriva ett forsta inlagg fran Tanzania. hihi. Kan namna att kanslorna ar manga och obeskrivbara. Kanns helt udda. Kanner mig nastan illamaende av allt, som nu tex, det kanns som om jag ar ajosjuk fast jag sitter still. Tror det behovs lite mer somn, har ju missat en hel natt. Kanns fortfarande som mandag. Kommer nog sova bra inatt, som klubbad sal. haha.
Jag och Sofi har iaf rummen bredvid varandra, vi far se vart de andra hamnar, hotellet har nagra vaningar, vi bor pa femte, utan hiss, med valdigt konstiga trappor, alla steg ar olika hoga. Men det ar val charmen med det hela.

Nehe, dags att avsluta och ga till hotellet. Kram till er alla!!

7 kommentarer:

  1. Jag kan känna dofterna, höra slamret och attans vad jag önskar jag var där och fick uppleva allt på riktigt, som du får göra! Njut av allt, du kommer få minnen att vårda ömt och bära med dig hela ditt liv!

    Jag följer dig med glädje (och en viss avundsjuka;) på resan!

    STORA KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Skont att du är framme så här långt och att allt har gått bra. Hoppas resten ocksa gar bra.
    Puss och kram älskar dig

    SvaraRadera
  3. Jag är så glad att du har kommit iväg. Du har längtat så! Njut av varje sekund, tiden kommer säkert gå jätte fort. Ta hand om dig KRAM

    SvaraRadera
  4. Vi är med dig hela vägen!
    Ha nu så kul och njut i fulla drag.
    Vi hörs!
    Alla hälsar!

    SvaraRadera
  5. ååå syster min, det kallas jetlag och är bara att sova bort. skönt att höra att du komit fram ordentligt och att du fått ett bra rum första natten, kanske oxå sista på din resa som jag ska följa i minsta detalj, idag har vi firat Bosses födelsedag och sjungit för honom har vi nog glömt, men firad är han iaf :) Sköt om dig nu och ha det bäst på safarin och med pepparplockningen. älskar dig // San och Tilly

    SvaraRadera
  6. Tack alla! och grattis bosse!!! *kramar i massor*

    SvaraRadera
  7. Jag passar på att skriva här oxå eftersom jag inte vet om du kollar mailen, dopet blir den 4/4 vilket är söndagen i påsk, och jag har kollat med ditt jobb och du är ledig då!
    Puss puss

    SvaraRadera