lördag 30 januari 2010

Iringa

Hej igen !

Nu sitter jag pa ytterligare ett internetcafe, denna gang i Iringa. Det blir inte sa ofta men jag uppdaterar de ganger jag kan. Vi ar atta stycken som akt till Iringa denna helg, en liten weekendtrip, vi vill ju passa pa att se sa mycket som mojligt. Tiden flyger ivag men samtidigt kanns varje dag som tre pga allt man upplever. Allt kanns fortfarande bara bra. Jag borjar komma in i allt lite mer nu kanns det som. Pa mandag ska jag och Maria flytta till Bumiolayinga, ska vara dar till pa fredag. Blir en utmaning da det inte finns mycket dar. Det blir madrass pa golvet i uji (valling) rummet och lite ris och gronsaker till middag pa kvallarna typ. Valdigt spartanskt. Ska aven hjlpa en aidssjukkvinna med sant hon behover. Jag ska bla kopa skor til hennes fyra barn, Lisa ska kopa mat och sen far vi se om jag kanske tom blir manadsgivare till henne. Hennes situation berorde mig verkligen. Underligt hur vissa saker traffar sa ratt ihjartat ibland.

Igar tog vi som sagt bussen hit till Iringa, trangt, roligt och varmt. Allt ar sa himla roligt har! Tom sant som i sjalva verket ar jobbigt. Konstigt. haha. Vi gick till ett hotell forst, fullbokat, gick vidare till Nema (handicraft, mat osv for/av handikappade) och at, sen fortsatte hotellletandet. Bor pa aett charmigt, lite sunkigt men valdans mysigt hotell. Det finns dusch och toa pa rummet. En riktig toa! Lyx! Och el. Lampor! oj vilken lyx! Bara att sla pa en strombrytare. :)

Idag blir det lite shopping och allmant strosande har i Iringa. Det ar skont att komma bort lite och bara vara vi volontarer faktiskt. Och sa ar det roligt att se lite av landet. Det ar sa vackert har sa varje buss och bilfard ar helt underbar. Onskar jag kunde ta med mig alla minnesbilder hem precis sa som jag upplever dem har. For oavsett hur bra kameran ar sa far man ju inte med kanslan. Irriterande.

Kommer inte ihag riktigt vad jag skrev i forra men jag tro jag namnde brollopet. Det var sa roligt, mest roligt var nog resan dit. Typ 14 pers i en jeep! haha. V satt mer eller mindre pa varandra.

Maste fprtsatta med nasta sida nu, nasta uppgift. Man samlar pa sig en del att gora sa har pa natet nar man inte har det tillgangligt pa samma satt som hemma.

Allt ar iaf bra med mig! Jag borjar fa lite hemlangtan, dock inte efter vadret. Har hort att ni fatt mer sno! Jag trivs bra med solen har maste jag saga! ;)

Kram kram!

4 kommentarer:

  1. 14 finklädda människor i en jeep... hmm... var ni lika finklädda när ni kom fram? du får då både se och höra massor förstår jag :) så spännande!!! och du... jag tycker faktiskt oxå att det är synd att du inte kan fånga känslan på kort... och dofterna!!! hur underbart vore inte det... fast å andra sidan så är det väl tjusningen med att vara borta oxå att det inte är som hemma...
    Saknar dig! Puss från Tilly och mig

    SvaraRadera
  2. Så fort jag får läsa nått blir jag lugnare - fy vad hemskt att ha sin dotter så långt bort..fy ! Kram hoppas älskar det du gör..det låter så iaf. Kram

    SvaraRadera
  3. Såååå skönt att höra från dig lilla vännen. Och att du har det ok. Låter väldigt intressanta det du skriver. Vi saknar dig allihop och du gjorde gammelmormors dag :) Hon pratade om det nästan hela tiden att du hade ringt
    Puss och kram älskar dig
    Mor

    SvaraRadera
  4. Hej hej, jag är så glad att du har det bra. Kylan biter sig fast, men det är ok så länge det finns snö, vi har det riktigt vintrigt. Knappt toa och vatten men internet finns det ibland, ganska roligt. Det är som vi skulle haft internet i Sverige på 20-talet hmm tokigt. KRAM CL

    SvaraRadera