måndag 4 januari 2010

Snart bär det iväg!

Oj då vad tiden springer iväg. Snart är det dags, den 11e närmare bestämt. Bokade flygresan den 29e. Uti i god tid som alltid! ;) Nedå, så illa är det inte. Jag har hållt lite koll på priser och flyg hela hösten. Fick resan nästan 1000kr billigare än om jag hade bokat två veckor innan. :P
Bagaget börjar torna upp sig i alla kassar som står på golvet här hemma. Nu i helgen blir det till att kolla igenom allt en sista gång och börja pussla ner allt i väskan. Vet ärligt inte hur jag ska få plats med allt men....asch, det löser sig.
Jag har allt möjligt smått och gott som ska med. Alltifrån diverse kan-vara-bra-att-ha-grejer till presenter till barnen. Och så lite kläder såklart. Kan ju vara bra att ha. Eller vad tror ni? :P
Resfebern har infallit sig och hjärnan går på högvarv mest hela tiden. Har jag glömt nåt? Hur ska jag packa? Vad har jag gett mig in på? Hur ska allt gå till? Tänk om bagaget kommer bort? Ska jag verkligen vara utan Calle så länge? Tänk om ingen saknar mig? Hur kommer allt detta påverka mig? osv osv osv osv osv..... Ja, funderingarna är många men samtidigt känner jag ett enormt lugn inför resan. Det ordnar sig. På ett eller annat sätt. Det känns lugnare än inför en "vanlig" semesterresa om jag säger så. Lite som att...tja.. go with the flow. :) Flummigt värre men jo, det är nog den bästa beskrivningen.

Så.. lite kort fakta oxå:
Om ni vill höra av er till mig gör ni det bäst antingen via kommentarer här på bloggen eller via min hotmail. Pappa kommer ha alla telefonnummer, bland annat till Ewout och Salome.

Resplan:
Åker den 11e januari kl. 10.45 från Arlanda, mellanlandning i London sen raka vägen till Dar. Landar i Dar 6.15 den 12e. Kommer försöka leta upp ett internetcafe eller en telefon när jag kommer dit.
Åker hem från Dar den 14e kl 19.40, mellanlandning i Nairobi sen i London, kommer till Arlanda 10.45 (eller om det var 10.40 hmm...) den 15e mars.

Förhoppninsvis står Calle och möter upp mig och skjutsar hem mig till Tomt där jag vill ha pannkakor! med sylt och grädde. Massor!
Kommer nog även vilja ha sömn, en dusch och massa av kramar när jag kommer hem. Haha. Vi får väl se vad som står högst upp på önskelistan efter två månader i Matanana. Jag kanske rent av bara vill tillbaka till de små barnen.

Det blir ett rätt osammanhängande inlägg (nöjd nu syster? jag kommer säkert kalla det mail av gammal vana i fortsättningen ändå) men strunt samma. Ni känner mig. Jag är inte så sammanhängande alla gånger.

Jag har fått många bra tips längs vägen och tackar allra ödmjukast för dem alla! De är guld värda. Packningen må bli tung men jag kommer nog känna mig hyfsat förberedd iaf. Vilket betyder mycket för mig som ni vet... ;)

Nu är det dags för sängen. Ska maila ett par mail och kolla upp ett par saker först bara men sen så.... soooova! Blir inte så mycket av den varan denna vecka känner jag.


kram / ia

4 kommentarer:

  1. Hörru syrran. Först och främst, korrekturläs innan du postar vettja ;) Sen är det är inte ett mail du skrivit, det är ett blogginlägg :P

    Sen det där om undran om nån kommer sakna dig, prutt på dig vad du är ute å cyklar. Kommer sakna ihjäl dig!

    SvaraRadera
  2. Så.. bättre så syster? ;P

    SvaraRadera
  3. ja jag håller med lillsyster... jag och tilly kommer sakna dig massor!!!! och jag förstår om du kommer vilja vara första dagen med calle din... men sen kommer vi och hälsar på så det så!!!!! då i mars alltså när du kommer hem!!!!
    jag förstår ditt lugn och din samtida oro inför resan... den kommer påverka dig ja, men jag känner mig trygg i vetskapen att du kommer ta det med ro, och precis som du skrev så kommer du nog vilja tillbaka till barnen ganske på en gång när du kommer hem...
    men då har du ju två små liv här hemma som kanske kan fylla tillvaron för dig, för att inte tala om "los kattos" som nog kommer sakna matte sin :)
    Älskar dig syster

    SvaraRadera
  4. Tjenare! Hörde av en kompis att det kan vara användbart med kost-ersättar-kakor/piller från apoteket... Om magen behöver hjälp. Tyvärr har jag inga detaljer, men du kanske redan försett dig ändå? :)

    Hur som haver, det kommer bli hur stort som helst! Ha ett rejält äventyr nu! Kram på dig och Calle! :)

    SvaraRadera