söndag 21 februari 2010

Sjukdomshysteri

I Mafinga igen da. Denna gang i regnigt och kallt vader. For er som undrat over hur varmt det ar sa har vi hittat en termometer. Det visade sig att Elin hade en med sig. Vi brukar ha ca 15 pa kvallarna och dagarna varierar mellan typ 17-27 (i skuggan saklart). Sol ena sekunden och regn andra. Valdigt varierande med andra ord.

Som ni ser pa rubriken sa ar det varsta sjukdomshysterin har:
1st har en amoba i magen
1st har malaria, dysenteri och tre parasiter
1st har malaria och bakterier i magen (av nat slag)
1st har malaria och maskar i magen
2st har malaria

Sa med andra ord har denna vecka varit valdigt intressant. Vi ar tre som varit friska. Resten har varit i stort settt sangliggande. Kul! :P Men de verkar vara friska nu iaf. Malariatesterna var negativa idag. Sjalv sa mar jag sisadar. Magen strular till och fran hela tiden sa nar jag kommer hem ska jag kolla malaria, amobor, parasiter, dysenteri och allt annat jag kan komma pa. Lika bra att gora det pa en gang sa man inte gar med nat skit dar hemma. Just nu kanner jag att jag overlever sista tiden utan att ta massa tester har (ett magtest har innebar att du lamnar avforingsprov i en tandsticksask......och detta efter att lakaren tvattat handerna (om man har tur) och typ torkat av sig pa en gardin). Tjao. Behover jag saga mer?! :P

Men jag har det bra anda aven om jag kanner mig ratt elandig just nu. Det kom 8 nya volontarer i fredags. Sa nu ar vi hur manga som helst. Kanns bra att ha sitt eget lilla projekt pa sidan av sa att saga. Da vet jag vad jag ska gora. Mycket bra! Det ar sa himla kul att fa chansen att gora detta for alla barn i Bumilayinga. Jag kan inte saga det nog manga ganger! Tack tack tack! Ni kommer fa se manga bilder nar jag kommer hem. :D

Pustakorv! ;)

6 kommentarer:

  1. Jag tror jag säger som han i TV-reklamen efter alla framgångar - det här känns inte bra, det känns inte alls bra. Var riktigt riktigt rädd om dig älskling och gör inget som inte jag skulle gjort.

    SvaraRadera
  2. Låter inte nå bra det där, glad att du är frisk iallafall. Sköt om dig och du är snart hemma
    Puss och kram älskar dig //Mor

    SvaraRadera
  3. Hej låter tufft det där, inga vanliga förkylningar direkt. I morse var det 22 minus. Till och från Stockholm bland annat (säkert överallt) går det typ inga tåg, allt är fruset. Väldigt glad att jag slipper åka kommunalt. det är total kaos på stockholmscentral. Sasan frågade efter dig igår, jag började nästan grina, det är så tomt, jag saknar dig massor. Du och Calle kan inte ha det lätt, och alla ni andra som också tycker att tiden läpar sig fram tills Ia kommer hem igen. KRAM CL

    SvaraRadera
  4. Hej igen.
    Ja, idag är det bara 20 dagar tills du kommer hem till kylan. Jag har f.ö. beställt snösmältning och solsken så inte chocken blir för stor för Dig. VAR RIKTIGT FÖRSIKTIG NU DE SISTA VECKORNA så vi får hem dig välbehållen. Prova inga mer underliga maträtter. Håll Dig till det rensade riset.....
    Träffade Dina små kattdjur igår och de mår utmärkt men deras husse går och hänger med huvudet tror jag. Men...den som väntar på något gott o.sv. eller som Staffans mamma alltid sa: Allting kommer till den som har tid att vänta.
    Kramar från oss:
    Gunvor o Staffan som just nu bara har -15 grader och snövallar som är 2. meter höga

    SvaraRadera
  5. Hej igen
    Jag sätter in 100 kr till från en jobbarkompis till dig bara så att du får det med
    Puss och kram älskar dig//Mor

    SvaraRadera
  6. Så är det med alla parasiter hehe..själv hade jag amöba och dysenteri efter Indien men det togs hand om med en gång efter resan.Du får nog tid med en gång när du är tillbaka..de brukar vilja ta in en snarast möjligt.:) Det blir nog bra! kram på dig

    SvaraRadera