fredag 26 februari 2010

Skitsnack

Ja det har blivit en hel del sadant har i Tanzania kan man saga.....
Jag och Malin ar inne i mafinga igen och har varit till lakaren. Hon har Malaria och jag har nat skit med magen. Fick medicin. Vart att testa, fick nog igar efter ett dygns rannande pa toa och somnloshet. Har kollat lite pa fass och medicinerna verkar vara ok, iaf enligt mina matt. Erythromycine och Metronidazole. Kanner mig redan friskare! ;) De ar tydligen antibakteriella och stoppande, kan ju bara bli bra eller hur!?

De andra aker till Mbeya idag. Jag och Malin har alltsa hela Hotelli for oss sjalva hela helgen. Bade bra och daligt antar jag med vara tillstand. haha. Skont att vara sjalva samtidigt som det hade varit skont med lite markservice... Men vi klarar oss. Ska meddela de ovriga volontarerna, de nya, att vi ar daliga sa de kan komma och titta till oss ibland. Allt ordnar sig. Imorrn ar vi friska har vi bestamt. :)

Forsoker ladda telefonen idag, far se hur det gar. Har bara en stund pa mig nu vid datorn att fixa det. Tror inte det blir sa mycket batteri pa det.

Hur har ni det dar hemma? Alla skriver om sno sno sno...och ater sno. Snalla sag att det finns nat vartecken iaf... gahh.. Vill ju ha var och varme nar jag kommer hem. Kommer frysa ihjal annars. hehe.

Nu lite mer receptsok. pustakorv!

Badai! / ia

6 kommentarer:

  1. Tyvärr lilla stumpan så får du nog vänta på våren. Det är snö och mer ska det komma till veckan. Vi har 55 cm snö här. Och kallt har det varit i veckan -28 en morgon. Bra att du har fått medicin tycker jag. Men nu tycker jag att du ska komma hem för jag längtar efter dig. Sköt om dig och hoppas du blir bättre i magen
    Puss och kram älskar dig // Mor

    SvaraRadera
  2. Vår??? Haaahaaaaa.... VILL inte ha mer snö nu. Det lilla vårtecknet skull i så fall vara att det spöregnade här en stund idag och att vi hade plusgrader för första gången sedan jul! :) Hoppas ni har det bra, snart är du hemma igen!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Älskade lillasyster! Skönt att du har fått lite medicin... jag har oxå kollat upp dessa två och de är ok. Så klart är det alltig vanskligt att ge medicin utan säker diagnos, men å andra sidan så kan du ju inte bli så mycket sämre, ät bara hela kuren så ska du se att det bli bra, och blir det inte bra så har du ju tiden hos doktorn när du kommer hem i vilket fall! Och som föregående skriver så kommer du nog få en chock när du kommer hem... vi har 1meter kompakt snö! och den är sen igår mycket tung! det regnar och är plusgrader nu, men det finns inte en chans att den smält tills du kommer hem! men slaskigt kommer det nog vara!
    Puss puss

    SvaraRadera
  4. Den enda värme du kommer att få är den från snöskottningen, välkommen hem. Vi längtar otroligt mycket efter dig. Pappa & Moje

    SvaraRadera
  5. Snart är du hemma hos mig igen. Känns overkligt. Overkligt bra! Och angående snöskottningen, så behöver du inte oroa dig. Den ligger ute på entreprenad och är mest som ett självspelande piano faktiskt. Perfekt när man behöver fokusera på pannkaksövningarna. Börjar få in snitsen nu, men än är det lite finlir kvar för att få dom perfekta...
    Va rädd om dig de sista dagarna därnere, så ses vi snart min kärlek.
    Love you, puss puss
    Calle

    SvaraRadera
  6. Ja, så kommer det litet snö idag igen i Sala. Men det har skett under förr, kanske är våren i antågande nu lagom till du kommer hem. Jag lovar att ute på Tomt finns det värme genom vedpannan, Carl, Sassa, Dogge och Leo så Du skall inte behöva "frysa ihjäl" som Du befarade, om vintern hänger kvar. Nu räknar vi dagar till Du landar. Men VAR RÄDD OM DIG ....
    Gunvor o Staffan

    SvaraRadera